diumenge, 10 de maig de 2015

PLUJA

Feia, mitja hora, que donava voltes al llit, enredada amb els llençols infantils d’ossets. No podia adormir-me. Vaig tancar els ulls un darrer cop, intentant agafar el son, fins que un soroll en particular va despertar la meva intriga ,-deu ser el vent-, vaig pensar, tot i que no n’estava segura. Vaig tornar a parar l’orella. Sí, no hi havia dubte era pluja. Pluja suau, que ofega tots els sorolls, menys el seu.
Em vaig moure neguitosa. -Només serà un moment-, -tampoc m’adormiré de seguida-.
Decidida, vaig engegar-li un cop de peu als llençols, fins que van arribar al final del llit. Silenciosament, vaig baixar del llit, fent cruixir un xic el terra de fusta.
A corre cuita, em vaig apropar a la finestra, vaig aixecar la persiana i seguidament, vaig obrir la finestra.
Sí, era pluja, vaig respirar l’aire de fora, no era excessivament fred.
Vaig engrapar una manta prima de sobre el llit, em vaig enfilar a la cadira de l’escriptori, per sortir fora i assentar-me a l’ampit de la finestra.
Vaig tapar-me les cames amb la manta i el tronc amb un jersei que havia agafat de sobre l’escriptori.
No feia res en particular, només observar la pluja difuminada i la làmpada del fons, l’única llum del perímetre.
Era molt agradable està allà, no feia res en particular, només pensar. Pensar coses sense sentit. Pensaments, que per alguna raó hem semblaven savis i assenyats.
Hi havia una frase en particular, que no em podia treure del cap, d’un dels meus llibres preferits.
Era estrany, com més deia la frase, més agradava, cada cop li trobava menys sentit. Potser era el que volia l’escriptor.
No se quanta estona vaig passar allà, però notava el meu cos pesant, les meves parpelles pesants. Era el moment d’anar dormir. Vaig respirar un últim cop l’aire fresc i humit.
Vaig baixar de l’ampit, seguidament, vaig tancar la finestra i vaig fer un últim cop d’ull a la pluja de fora.


Demà serà un altre dia. Un altre dia llarg i avorrit, sense aventura ni emoció. Però no ho podia evitar. Se, que algun dia podré buscar el que vull. Encara no. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada